Het e-kookboek Zó lekker kookt de flexitariër is onderdeel van de campagne Nederland Proeft! waarin Nederland op grote schaal kennismaakt met vleesvervangers. Het doel is om consumenten te stimuleren om vlees meer te laten staan en te kiezen voor een lekker plantaardig alternatief.
In samenwerking met bureau Sister ontwikkelde Laura het concept en portretteerde onder andere zeven flexitariërs in verschillende leeftijdscategorieën, met verschillende drijfveren en verschillende lievelingsgerechten. Doel: de flexitariër (iemand die minstens één keer in de week geen vlees eet) een gezicht geven, persoonlijk maken en daarmee het ‘merk’ flexitariër laden.
Over Natuur & Milieu
Natuur & Milieu gelooft in een mooie, gezonde en duurzame wereld. Waarin mensen leven, werken en ondernemen zonder schade aan natuur en milieu. Waar duurzame keuzes aantrekkelijk zijn. Samen met mensen, bedrijven en overheden maakt Natuur & Milieu de wereld beter met een stap vooruit.
Zó lekker kookt de flexitariër
2013